#1 2008-10-13 21:09:02

STIG

Moderator

4799140
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 178
Punktów :   

Regulamin Wyścigu

Ogólne

Każdy z nas chce się ścigać Fair Play, aby każdy dojechał szczęśliwie do mety. W tym celu zapoznajcie się z regulaminem, i przestrzegajcie go.

1. Z przystąpieniem do Ligii automatycznie akceptujesz Regulamin.
2. Wszystkie daty, godziny treningów i wyścigów próbnych zamieszczam na stronie.
3. W grze staramy się grać Fair Play, staramy się nie wjechać w kogoś tuż przed/za pierwszym zakrętem, ani później.
4.Jeździmy na modzie F1 Challenge 2007
5.Jeżeli ktoś w czasie jakiegoś wyścigu zetnie droge,uderzy kogoś w tył,zepchnie z toru itp. Zostanie ukarany przez rade ligi. (Chyba, że przed uniknięciem kolizji wtedy obejrzymy replay)
6.Dane serwera są podane w dziale OGŁOSZENIA!
7.Każde Gp ma 50% okrążeń toru 
zużycie paliwa x2
zużycie opon x2
Pogoda-zmienna
Damage 30%

8.W czasie wyścigu muisz co najmniej raz zjechać do pit-stopu
9.Niedopuszczalne jest scinanie zakretow!!- gracz który osiagnie nierealny czas bendzie musial przeslac powtorke przejazdu lub telemetrie!!
10.Trzyamy się zasad flag!!

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS WYSCIGU

Ścinanie
Z reguły na tarki można najeżdżać tylko kołami wewnętrznymi i nie można krawężników przekroczyć krawężnika całym kołem.
Gdy ktoś zetnie zakręt całym bolidem, ma kategoryczny obowiązek wyraźnego przyhamowania (tak aby było jasne, że stracił na tym, w zależności od prędkości, zakrętu, zyskanego czasu, i oczywiście tylko wtedy gdy zawodnik mógł zyskać na skrócie, a nie wtedy jak go zarzuciło), oczywiście najpierw musi się upewnić, że nie zablokuje nikogo, może nawet przyhamować 100-200m po ścięciu (a najlepiej podczas ścięcia poza torem). W przypadku minimalnego ścięcia (jeśli jedną stroną bolidu jesteśmy jeszcze na asfalcie) można pojechać dalej normalnie, ale skorzystać z tej zasady można tylko, jeśli zyskany czas nie będzie większy niż 0.1s i jeśli nie będzie to robione specjalnie, permanentnie, jeśli nie wpłynie to na wynik wyścigu. W kwalifikacjach nie ma takiego przywileju.
Permanentne lub specjalne ścinanie będzie karane (może to być nawet wykluczenie z ligi).
Nie wolno wyprzedzać gdy wykroczyło się poza tor (w każdym miejscu na torze), chyba że z przodu doszło do kolizji i nie mamy innej możliwości ominięcia bolidów biorących w niej udział (oczywiście nie możemy zyskać na wykroczeniu za tor). Tarka to też tor. Gdy ścinając wyprzedziliśmy, oddajemy zyskane pozycje, nie blokując przy tym nikogo.

Start
Na pierwszym zakręcie i pierwszym okrążeniu wyścigu należy zachować szczególną ostrożność, by nie spowodować kolizji. Trzeba wziąć pod uwagę to, że bolid na wyścig jest zdecydowanie cięższy i trudniejszy w prowadzeniu, wydłuża się droga hamowania (już nie mówiąc o zawodnikach przed nami). Zbyt agresywna jazda na starcie będzie surowo karana.
Jeśli nie ma pewności, że nikogo się nie stuknie, hamujemy wcześniej i w miarę możliwości łagodnie (aby nie zaskoczyć jadących z tyłu). Trzeba być także przygotowanym na wcześniejsze hamowania bolidów z przodu .
Jeśli jedziemy blisko innego bolidu, starajmy się jechać nieco innym torem, aby w razie czego nie przywalić. Jazda przy innym samochodzie jest niełatwa, szczególnie jak będą lagi (wtedy większy odstęp obowiązkowy).
Szczególna ostrożność na całym pierwszym okrążeniu (i w każdej sytuacji, gdy nie jedziemy samotni) obowiązkowa. Należy zachować odstęp, najlepiej jechać innym torem jazdy niż bolid przed nami - robiąc tak, nie stracimy więcej niż przy jeździe bezpośrednio za innym bolidem, a nie dojdzie też do kolizji.
Każdy powinien przetrenować pierwszy zakręt po wystartowaniu.
Należy pamiętać o tym, że zapewne nie zaczniemy hamować na tym samym torze jazdy, co na kwalifikacjach, ale np. na środku lub z prawej strony trasy, dlatego należy przetrenować hamowanie na różnych torach jazdy oraz hamowanie "na czuja" (bez patrzenia na znaczki, tarkę, ślady na asfalcie itp., ale na sam zakręt czy inne bolidy).

Wyprzedzanie
Jeździmy FAIR. Nie można trzymać się maksymalnie blisko za spojlerem innego bolidu, gdyż może to powodować kolizję spowodowaną niedoskonałościami sieci . Jest to bardzo ważne na dohamowaniach. Zdobywanie punktów jest najmniej ważnym celem, dla którego się ścigamy, więc nie ma po co ryzykować. Najlepiej starajmy się wyprzedzać np. przez pitstopy lub po prostu wykorzystując błędy przeciwników.
Skuteczne wyprzedzanie jest możliwe tylko wtedy, gdy między bolidami jest niewielki odstęp. Nie można liczyć na błąd przeciwnika.

Blokowanie przy ataku
Przy okazji trzeba przypomnieć zasadę jednej zmiany toru jazdy przez atakowanego podczas jednego ataku.
Znaczy to, że jeśli kierowca A podjechał blisko kierowcy B, jadącego z przodu, to kierowca B może tylko raz zmienić tor jazdy (standardowo, żeby zablokować). Oczywiście jeśli kierowcy A nie uda się i odsunie się do tyłu o około 2 długości bolidu, kierowca B może ponownie zmienić tor jazdy.
Ważną rzeczą jest płynna jazda na takich łukach jak Curva Grande na torze Monza. Tutaj powyższa zasada także obowiązuje. Nie jest możliwe wytłumaczenie, że posiada się klawiaturę (bo można i na klawiaturze jechać dość płynnie).

Wracanie na tor
Jeśli ktoś wypadnie z toru i chce na niego wrócić, nie może wyjeżdżać w poprzek na tor !! !! Należy ustawić bolid równolegle do toru, spojrzeć w tył i nasłuchiwać czy ktoś nie jedzie, a jeśli ktoś jedzie akurat na torze w tym miejscu, trzeba go przepuścić a nie pakować mu się przed przedni spojler. Każdy ma przywilej jazdy z włączonymi nickami nad bolidami (domyślnie klawisz TAB), chyba że jest naprawdę dobry i wyczuje bolid z daleka; usprawiedliwienie typu "nie zdążyłem go zauważyć" nie będzie brane pod uwagę.

Jeśli stoimy w poprzek toru (np. w wyniku kolizji)...
najlepiej stać w miejscu, dopóki wszyscy, którzy są za nami, nie ominą nas. Jeśli stoimy przy krawędzi toru, powoli można zjechać na bok. Ważne, żeby być przewidywalnym dla innych.

Lagi
Jeśli ktoś widzi, że większość bolidów nie przemieszcza się łagodnie, ma obowiązek utrzymać większy, bezpieczniejszy odstęp. Jeśli konkretny gracz ma lagi (synchronizowania lub wysoki ping), w przypadku stłuczki wina leży po jego stronie.
Przed wyścigiem należy sprawdzić w okienku spektatora czy widać wszystkie bolidy i wyjechać przed boks, żeby sprawdzić to z bolidu. Zniknięcia i lagi należy zgłosić adminowi. Jeśli ktoś nie widzi żadnego z pozostałych bolidów, zapewne zostanie poproszony o ponowne wejście na serwer.
Zyskiwanie pozycji przez lag (ping większy niż 280ms powoduje przenikanie) jest zabronione.

speed bug - Przed wyścigiem na serwerze każdy ma obowiązek sprawdzenia czy nie ma speed buga. Wystarczy przejechać jedno kółko pomiarowe i sprawdzić, czy czas nie jest zbyt mały (np 1:15 na Monzy). Przy dobrym wyczuciu można też sprawdzić czy bolid nie jeździ zbyt agresywnie lub nawet przy samym wyjeździe z boksu na uliczkę pit lane (ze speed bugiem gwałtowniej przyspiesza). Jeśli ktoś ma speedbuga, musi wyjść i wejść na serwer jeszcze raz (i najlepiej sprawdzić ponownie), informując o tym. Jazda ze speedbugiem w wyścigu oznacza dyskwalifikację.

Dublowanie
Dublowany ma obowiązek przepuścić dublowanego. Nie próbujcie tego robić "na styk", tylko proszę łagodnie zjechać z najlepszego toru jazdy i przepuścić (najlepiej puścić trochę gaz, nie hamować). Proszę używać domyślnie przycisku TAB (nicki) i informacji o przewadze nad kolejnym zawodnikiem, aby wiedzieć, czy mamy z nim walczyć czy przepuszczać. Oczywiście trzeba czasem spoglądać do tyłu i zawsze używać SŁUCHU, ustawić słuchawki/głośniki dość głośno.
Trzeba wziąć także sytuację zniknięcia bolidu z powodu lagów (mimo że jest to mało prawdopodobne). Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, że pokazuje nam się niebieska flaga, a nie widać bolidu, nie wolno hamować, ale na najbliższej prostej łagodnie skręcić na najmniej uczęszczaną część toru i po dwóch sekundach puścić gaz (delikatnie zwolnić), nie robić gwałtownych ruchów i używać wyobraźni. Jeśli zniknięcie bolidu spowodowane jest stanem łącza jego kierowcy, a nie serwerem, gracz ten poniesie karę (jeżeli przeszkodził innym graczom).



PUNKTACJA

Punkty przyznawane są według następującego schematu:

1 miejsce - 10 punktów

2 miejsce - 8 punktów 

3 miejsce - 6 punktów 

4 miejsce - 5 punktów 

5 miejsce - 4 punktów 

6 miejsce - 3 punktów 

7 miejsce - 2 punktów 

8 miejsce - 1 punktów 

Kierowca, który ukończył 90% wyścigu uwzględniany jest w klasyfikacji - może dojść więc do sytuacji, że kierowca, który nie ukończył wyścigu zdobywa punkty jak miało to na przykład miejsce podczas Grand Prix Węgier w 2006 roku - Robert Kubica ukończył wyścig na siódmym miejscu, jednak po dyskwalifikacji Polaka, Michael Schumacher, który z powodu awarii zawieszenia na trzy okrążenia przed końcem wycofał się z wyścigu, został sklasyfikowany na ósmym miejscu i zdobył jeden punkt.

Offline

 

#2 2008-11-01 19:51:01

olo22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-10-17
Posty: 35
Punktów :   

Re: Regulamin Wyścigu

o lol


KUBICA!!!!!!

Offline

 

#3 2008-11-01 20:04:04

STIG

Moderator

4799140
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 178
Punktów :   

Re: Regulamin Wyścigu

normlanie akceptuje trudne

Offline

 
Tutaj możesz wpisać treść, która ma sie ukazać w stopce forum.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tirowcy.pun.pl www.twojakonsola.pun.pl www.wsparcie.pun.pl www.aleaiactaesthg.pun.pl www.muprohibitionservers.pun.pl